donderdag 18 april 2013

Zonder foto

Dinsdag aten we nasi goreng. De rijst had ik gekookt met een blokje groentebouillon en helemaal laten afkoelen. In plaats van vlees, bakte ik blokjes tahoe bruin en krokant. Geen trassi, want vegetarisch; in plaats daarvan een scheut ketjap manis. Ik gebruikte in plaats van laos kentjoor. Als groente nam ik een bami-pakket.
Ik maakte een pindasaus van pindakaas met stukjes noot, fijngeknepen knoflook, rode peper, azijn en ketjap, wat zout en wat suiker.
Van 1 komkommer sneed ik de helft in plakjes en strooide wat zout erover.
Mijn vrouw wilde er een eitje bij en ze bakte 2 spiegeleieren.

Een copieuze maaltijd, zodat we nog nasi en pindasaus overhielden.

Vandaag bakte ik het restje nasi opnieuw op met nog een restje rijst, dat ik niet gebruikt had dinsdag met een handvol fijngesnipperde prei.
Ik had nog 1/2 blok tahoe over. Ik sneed de tahoe in blokjes en bakte die bruin en krokant. Het grootse deel daarvan deed ik bij 4 losgeklopte eieren en deed daar de rest van de fijngesneden prei bij en bakte daar een omelet van. Ik deed daar geblancheerde taugé op en goot er ketjap over. De rest van de tahoeblokjes deed ik bij de nasi.
De 1/2 komkommer had ik dinsdag in een pekel van 1/2 water, 1/2 azijn gedaan met suiker, fijngesneden rode ui en rode peper. ik vind dat wel lekker, maar mijn vrouw vindt het te zuur.
Met het restje pindasaus, weer een complete maaltijd.

Gisteren aten we spirali met room-walnotensaus en een salade van gebakken courgette. Als toetje Turkse yoghurt met abrikozen, die ik geweld had en 15 minuten gepocheerd in een lichte siroop met weer walnoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten