vrijdag 19 september 2014

Witte bonen in tomatensaus

Ook ik houd van een Engels ontbijt, en mijn dochter en ik genieten daar ook geregeld van. De blog van koken met Gerrit inspireerde mij om witte bonen in tomatensaus in te maken. De beschreven methode in de parallelblog en op de site zelf is wellicht niet helemaal veilig: de inmaaktemperatuur is niet hoog genoeg om eventuele sporen van C botulinum te doden, de pH is niet laag genoeg om de uitgroei daarvan te blokkeren. De kans is wellicht klein, het risico mij te hoog.

De blog van Marisa McClellan had mij al eerder geïnspireerd om bonen in te maken met WECKpotten.

Ik ging uit van het recept van de NCHFP. Ik ging uit van 1 1/4 pond witte bonen voor 5 WECKpotjes van 1/2 l. Ik liet het wel een nacht weken. Ik maakte 1 l tomatensaus van 1 blikje tomatenpuree (140 g ~ 1/2 cup) met 3/4 l water en de genoemde kruiden.

Ik maakte het 75 minuten bij 10 PSI in.


Dit is het resultaat.


En daar heb ik dan 5 van. Een smaaktest moet nog volgen.

Er is te weinig saus en de tomatensaus is geschift.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten