donderdag 18 september 2014

Appelmoes

Naar aanleiding van een blog van Erin Urquhart over een pickles van oesterzwammen, zocht ik op internet of er nog nieuwe ideeën zijn met betrekking tot dit onderwerp. Dat bleek niet zo te zijn, maar levert wel een grote verscheidenheid van recepten, met verschillende azijnverhoudingen en verschillende inmaaktijden. De bron ontbreekt eigenlijk altijd; de ratio er achter ook.

Ik zocht ook bij leParfait. Ik zag dit filmpje, maar kon het bijbehorende recept niet vinden. Ook zag ik dit filmpje met het bijbehorende recept. Hier wordt dus appelmoes 40 minuten op 100°C ingemaakt.

In het WECK-Inmaakboek staat 30 minuten op 90°C (zie deze link).

De NCHFP geeft voor Appelsauce een inmaaktijd van 15 minuten op 100°C voor Pints en 20 minuten op 100°C voor Quarts.

Tenslotte geeft van Gilse een recept voor heet vullen.

Dat wil dus zeggen, dat er nog veel onderzoek moet plaatsvinden naar receptuur voor inmaken in de thuissituatie en dat veel bestaande receptuur verbeterd kan worden.

Ik heb dat ooit geprobeerd voor pickles van champignons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten