zondag 2 augustus 2015

Stormschade

Naast de omgewaaide appelboom heeft de storm van 25 juli nog meer schade in de tuin aangericht: toen we vorige week zondag terugkwamen van kamperen lagen er twee zware takken (zo'n 4 m lang en circa 15 cm doorsnede) in de tuin.

Ik heb de takken wel op het plaatsje achter in de tuin gelegd, zodat ze niet meer op de struiken en boompjes lagen. Deze hadden opmerkelijk weinig schade; alleen de takken van de fuchsia hangen alle kanten op.

Gisteren heb ik de takken opgeruimd: de dunne zijtakken tot een doorsnede van 4 cm heb ik in de verhakselaar versnipperd en het strooisel over de tuin verspreid. Dikkere zijtakken en de hoofdtak heb ik in stukken gezaagd en de stukken op de takkenhoop, die in het tussenpad achter mijn tuin ligt, gegooid.

Er hangen nog wel afgebroken (dikke) takken in de bomen achter mijn tuin.

Ik ben benieuwd wanneer er een (re)actie komt op mijn mailtje daarover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten